Een sterk partnership met een betrouwbare fabrikant is voor iedere installateur goud waard. Vraag dat maar aan AVBC Chauffage uit Villers-la-Ville, dat al jarenlang een beroep doet op de performante verwarmingssystemen van Buderus. AVBC-oprichter en -zaakvoerder Vincent Barany vertelt ons hoe de toekomstgerichte technologie, expertise en service van Buderus hem en zijn collega’s helpen om telkens weer de best mogelijke installatie te realiseren. “Vakwerk afleveren en met trots kunnen terugblikken op ieder project: daar is het ons om te doen.”
Vincent Barany: “Ik heb Buderus leren kennen toen ik stage liep bij een ander bedrijf, dat voornamelijk gebruikmaakte van Buderus-producten. Ook na mijn opleiding deed ik de nodige ervaring op met hun ketels en regelsystemen. Toen ik acht jaar geleden mijn eigen onderneming oprichtte, lag het dan ook voor de hand om opnieuw met hen in zee te gaan en een Buderus System Partner (BSP) te worden. Sindsdien ben ik altijd trouw gebleven aan dit sterk merk, omdat het kwalitatief en betrouwbaar is. Hun producten zijn erg performant en vermits we er al jaren in gespecialiseerd zijn, is het voor ons eenvoudig om onderhoud en eventuele interventies uit te voeren.”
“Het belangrijkste voordeel is dat we op de Buderus-website vermeld staan als geprefereerde installatiepartner. Dat levert ons veel werk op. Zodra een klant een Buderus-ketel heeft die onderhouden moet worden, wordt hij automatisch naar ons doorverwezen. Dat helpt bij het uitbouwen van ons klantenbestand.”
“Ja, Buderus biedt ons ook uitstekende technische ondersteuning. We hebben een prima contact met hun vertegenwoordigers, die technisch bijzonder goed onderlegd zijn en alle productgerelateerde vragen vlot kunnen beantwoorden. Daarnaast hebben we via de Buderus Academy toegang tot een breed aanbod aan trainingen en opleidingen. Zodra er nieuwe producten beschikbaar zijn, krijgen we een uitnodiging voor presentaties en Q&A’s. Bovendien hebben we als Buderus System Partner voorrang bij de helpdesk, waardoor we indien nodig snel contact kunnen opnemen met hun technici. Dat is erg handig in geval van vragen of moeilijke situaties waarbij we dringend hulp nodig hebben.”
“Ja, voortdurend. We hebben er toegang tot het volledige productgamma, kunnen alles online bestellen, bestellingen opvolgen en de leveringsdatums verifiëren. En als we een bepaalde referentie niet meteen kunnen terugvinden, kunnen we altijd nog een beroep doen op menselijke ondersteuning. Dan volstaat één telefoontje om geholpen te worden. De service is echt uitstekend bij Buderus.”
“We hebben de vraag naar warmtepompen de voorbije drie à vier jaar geleidelijk zien toenemen. De overheid promoot ze en ook Buderus moedigt de overstap naar warmtepomptechnologie aan, dus het spreekt voor zich dat we onze diensten hieraan hebben aangepast. We hebben de nodige opleidingen gevolgd en de vereiste certificaten verkregen. In de praktijk zijn er echter nog heel wat obstakels. Veel oude woningen zijn onvoldoende geïsoleerd en/of niet uitgerust met vloerverwarming of zonnepanelen. In dergelijke situaties is een warmtepomp niet de ideale oplossing. Ook het kostenplaatje vormt nog vaak een hinderpaal. Vandaar dat we op vraag van klanten toch nog geregeld gas- en stookolieketels installeren.”
“Zeer positief. Behalve in nieuwe, goed geïsoleerde gebouwen met vloerverwarming en balansventilatie hebben we ook een warmtepomp geïnstalleerd in onze eigen magazijnen en kantoren. Alles functioneert perfect en de units zijn zowel functioneel als esthetisch een schot in de roos. Gevolg: onze klanten zijn blij en wij zijn erg trots op ons werk. Aangezien we een uitstekende service bieden, snel reageren op oproepen en onze technici kort op de bal spelen – zelfs in het weekend – kunnen we profiteren van gunstige mond-tot-mondreclame. Dankzij ons oog voor detail hebben we heel weinig storingen, temeer omdat we er prat op gaan om perfecte installaties van hoge kwaliteit af te leveren en ze vervolgens goed te onderhouden. Ons werk kost veel energie, maar schenkt ons op die manier ook veel voldoening en beroepsfierheid.”
“Beide. We installeren monoblockunits als er voldoende plaats is, maar als de beschikbare ruimte beperkt is – zoals in een kelder met lage plafonds – opteren we voor een splitsysteem. We passen ons aan elke situatie aan. Al verkiezen we uiteraard een grote garage met veel muurruimte. Ook hybride systemen – een combinatie van een stookolieketel en een warmtepompunit – behoren overigens tot de mogelijkheden.”
“Ik ben trots op al onze installaties. Ons doel bij AVBC is om steevast de best mogelijke installatie te realiseren, ongeacht de prijs. Als we een offerte maken, voegen we daar desnoods een extra dag aan toe als dat vereist is om een optimale kwaliteit te garanderen. Eens de klus geklaard is, willen we er met een positief gevoel op kunnen terugblikken. Dat is voor ons de sleutel tot succes.”