Om zijn gloednieuwe showroom in Kuurne aan het grote publiek voor te stellen, heeft het familiebedrijf FACQ een origineel initiatief gelanceerd in samenwerking met de stad Kortrijk en een lokale designer: een pop-up store die badkamerdesign in de kijker zet.
Op de kiosk in Kortrijk werd een groen dak geïnstalleerd om de visuele elementen die de gebouwen van FACQ kenmerken na te bootsen. De designer is uitgegaan van de elementen die in de showroom aanwezig zijn om deze originele pop-up store te bedenken. “Ik heb het zeer brede assortiment van FACQ tot een paar vrij zuivere elementen zoals wastafels en kranen teruggebracht”, legt Brent Neve van het Atelier Ikke uit. “Het water dat continu stroomt, zal een beweging creëren die de aandacht van de voorbijgangers zal trekken. Deze vitrine is bedoeld om zin te geven om de showroom van FACQ te bezoeken waar iedereen zijn badkamer in functie van zijn wensen en budget kan uitdenken”, voegt de designer toe.
De pop-up store in de kleuren van FACQ is sinds 21 maart en tot en met 19 april te bezichtigen. Elke zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur kan het publiek op de Graanmarkt tal van segwaystegenkomen die rondgaan en informatie verspreiden over de nieuwe showroom van FACQ in Kuurne. Bovendien geniet dit publiek tot eind april ook nog 10 % korting op alle aankopen bij FACQ.