De Belgische vakhandel voor de installateur Lecot speelt graag in op de noden in de markt. Die insteek leidde tot een gamma dat vandaag meer dan 140.000 producten telt. Lecot combineert dat uitgebreide assortiment met een groeiend aanbod aan services om de productiviteit van de installateur nog verder te verhogen.
Het ruime assortiment aan producten dat Lecot aanbiedt, bestaat uit A-merken en is opgedeeld in meer dan tien productgamma’s, waaronder machines, gereedschap, bevestigingsmateriaal, bouwbeslag en persoonlijke beschermingsmiddelen. Met STROXX heeft Lecot ook een eigen huismerk dat kwaliteit verbindt aan een scherpe prijs.
Installateurs kunnen de producten bestellen bij hun Lecot-vertegenwoordiger, in de tachtig nationale vestigingen, waar hij meer dan 10.000 referenties vindt om meteen aan te kopen en mee te nemen, telefonisch, of online via een b2b-bestelplatform op www.lecot.be of via de dynamische webshop lecot.shop. De producten kunnen telkens worden afgehaald in de dichtstbijzijnde Lecot-vestiging.
Daarnaast biedt Lecot de installateur ook een reeks handige diensten aan, waarvan sommige de genoemde bestelmogelijkheden nog uitbreiden.
Ten eerste is er het persoonlijke advies. Nog voor een project van start is gegaan, kunnen de Lecot-vertegenwoordigers en -klantendienst de installateur advies op maat geven. In de vestigingen kunnen de medewerkers dan weer adviseren welk product het best geschikt is voor zijn klussen.
De installateur kan ook producten bestellen via de dienst EasyScanning. Lecot levert dan scantoestellen waarmee de installateur bar- of QR-codes die hij heeft afgedrukt kan scannen. Vervolgens voegt de software die producten in de juiste aantallen – die kan de installateur ook aangeven bij het scannen – toe aan zijn account op lecot.be.
Met EDI kan Lecot dan weer een koppeling voorzien tussen de eigen interne systemen en die van de installateur. Zo kan die laatste vanuit zijn eigen software producten bestellen bij Lecot.
Recent lanceerde Lecot overigens nog snellere leveringstermijnen. Bestelt een installateur via lecot.be of bij een vestigingsmedewerker voor 17.30 uur artikelen die op stock zijn in het logistiek magazijn in Heule, dan kan hij die goederen al de volgende ochtend in de Lecot-winkel in zijn buurt gaan afhalen.
Lecot biedt ook enkele diensten aan waarmee het de installateur werk uit handen neemt, zodat hij zich kan focussen op zijn klanten. Zo is er Lecot Protecta. Daarmee selecteert, integreert en installeert Lecot toegangscontrolesystemen. Via Lecot Fleet kan de installateur dan weer een machinepark huren op de lange termijn. Lecot zorgt voor up-to-date materiaal, het beheer ervan en razendsnelle vervanging bij defect, verlies of diefstal. De Lecot Cilinderdienst zorgt voor advies rond cilindersloten, vindt zelf de meest specifieke cilinders en creëert mechanische en elektronische sluitplannen. Lecot Connect is een platform waarmee de installateur zowel werkmateriaal, zijn wagenpark, tijdsregistratie als check-in-at-work efficiënt kan beheren via pc, tablet of smartphone. Lecot on Site zorgt voor de inrichting, elektronische beveiliging en automatische bevoorrading van de werfwinkel(s) van de installateur, waarbij zijn medewerkers scannen wat ze nodig hebben en Lecot aanvult waar nodig. En Lecot PBM ten slotte verleent advies rond persoonlijke beschermingsmiddelen.