In een wereld met talrijke klimaatuitdagingen wil Rexel met concrete oplossingen het verschil maken. De groothandel in elektrische en elektrotechnische materialen introduceert daarom enkele nieuwe digitale tools en bouwt de expertise in ecologische oplossingen verder uit. Op stand 119 kan u ontdekken hoe deze aanpak niet alleen leidt tot een groenere planeet, maar er eveneens voor zorgt de installateur maximaal wordt ontzorgd en tijd bespaart.
De maatschappij staat aan de vooravond van een grote energietransitie. Het totale verbruik dient de komende jaren sterk te dalen en de resterende vraag moet maximaal door middel van hernieuwbare energiebronnen worden ingevuld. “We zullen ook alle multi-energietechnieken moeten inzetten om het objectief van een emissievrij Europa tegen 2050 te behalen”, aldus Serge de Staercke, Sales & Marketing Director bij Rexel. “We zijn zoveel meer dan een elektrotechnische groothandel. We hebben altijd het verschil gemaakt met onze expertise en persoonlijke aanpak. Logischerwijze zullen we onze klanten ook in deze tijden van grote veranderingen bijstaan met raad, daad en natuurlijk een uitgebreid productgamma dat perfect inspeelt op de nieuwe uitdagingen en vereisten. Zo volgen onze specialisten in laadpalen, zonnepanelen en ventilatie de marktevolutie en reglementering op de voet. Op die manier zijn ze perfect geplaatst om de installateurs te helpen om zich aan de nieuwe realiteit aan te passen. Want de business van onze klanten verandert: ook zij moeten een meer adviserende rol opnemen en de eindklanten persoonlijk in deze energietransitie begeleiden.”
Bij Rexel krijgt u de garantie op kwalitatieve merken met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. “Bovendien stellen we ons flexibel op qua leveringsmogelijkheden,” aldus Serge de Staercke. “Klanten kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van onze ‘express delivery’ waarbij een last minute bestelling binnen de twee uur op de werf wordt geleverd. Verder kunnen goederen die in het filiaal op stock liggen binnen de 45 minuten worden afgehaald. Bovendien zijn er, verspreid over het hele land, nog dertig ‘Night & Day’-nachtsassen waar klanten hun bestelling vanaf vijf uur in de ochtend kunnen ophalen.” Nog andere services waarmee Rexel zich onderscheidt, zijn de on-site bijstand bij indienstelling en een waaier aan opleidingen. Ook kunnen klanten er terecht voor brochures, installatievideo’s, … “Nieuw in ons serviceprogramma is de laadpaal-configurator voor residentiële installaties”, aldus Serge de Staercke. “De juiste oplossing bekomen om de laadpaalinfrastructuur uit te breiden, wordt hiermee een fluitje van een cent. En met enkele klikken krijgen de installateurs een gedetailleerde offerte. Daarnaast garanderen we de onmiddellijke levering van de voorgestelde laadpalen en alle bijhorende accessoires.”
Natuurlijk is er ook nog de Netstore app, de mobiele versie van de e-shop. “Deze applicatie die op verplaatsing en de werf onmisbaar is geworden, hebben we in een nieuw jasje gestoken”, vertelt Serge de Staercke. “Als resultaat kan de beschikbaarheid en de prijs van het product nu 24-7 in real time worden bekeken. De geïntegreerde ‘track & trace’-functionaliteit laat toe om alle details van de bestellingen op te volgen en na te gaan wanneer exact de producten beschikbaar zullen zijn. Verder kan een eerder aangekochte oplossing gemakkelijk opnieuw worden besteld door het scannen van de QR- of barcode. Last but not least bieden we de klanten de mogelijkheid om hun retours online in te geven. Op die manier besparen zij een rit naar een Rexel-filiaal. Kortom, we kiezen resoluut voor een duurzame aanpak waarbij we er tegelijkertijd voor zorgen dat de klant tijd bespaart en maximaal wordt ontzorgd.”