Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
LEDVANCE introduceert een nieuw duurzaam verpakkingsconcept voor het professionele armaturenportfolio

LEDVANCE introduceert een nieuw duurzaam verpakkingsconcept voor het professionele armaturenportfolio

LEDVANCE reageert op de wereldwijde verpakkingstrends zoals “Closing the Loop” en “Ahead of the Recycling Curve”* en introduceert een meer grondstof- en milieuvriendelijke, 100% recyclebare verpakkingsoplossing voor het professionele armaturenportfolio. Door een volgende stap te zetten naar milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal volgt LEDVANCE ook haar visie om duurzame verlichtings- oplossingen op de markt te introduceren.

Het nieuwe duurzame bruine verpakkingsmateriaal is gemaakt van 99% gerecyclede papiervezels en is 100% recyclebaar met de garantie van een milieuvriendelijke afvalverwerking. Deze verpakkingsomschakeling leidt tot een potentiële besparing van 490 bomen (sparren) per jaar**. LEDVANCE maakt ook van de gelegenheid gebruik om de lay-out te verbeteren om deze nog gebruiksvriendelijker te maken. De technische waarden van het product worden nu duidelijk in een tabel aan de voorzijde geplaatst, zodat de installateur alle relevante informatie nog overzichtelijker kan zien.

“Met onze energiebesparende en duurzame LED producten bieden wij al veel duurzame verlichtingsoplossingen voor onze klanten. De omschakeling naar een grondstofvriendelijkere en milieuvriendelijkere 100% recyclebare verpakkingsoplossing is een andere opmerkelijke stap in de richting van milieu- en klimaatbescherming”, legt Dr. Oliver Vogler, Managing Director Europe West uit. “Samen met onze klanten en partners willen we staan voor een milieubewuste toekomst en daar onze bijdrage aan leveren”.

Alle nieuwe professionele productfamilies die vanaf juni 2020 op de markt worden gebracht, zijn verkrijgbaar in de nieuwe doosverpakking. Alle bestaande professionele producten worden geleidelijk aan vervangen door 100% recyclebare kartonverpakkingen en de verpakkingsupdate zal in het voorjaar van 2021 voltooid zijn.


* Bron: Mintel | Global Packaging Trends 2019 & Global Packaging Trends 2020

“Closing the loop”: merken hebben de mogelijkheid om zich te onderscheiden en de eindgebruiker bewust te maken van recyclingproblemen door deel uit te maken van de oplossing en zich te verbinden aan het gebruik van gerecycled materiaal in nieuwe verpakkingen.

“Ahead of the recycling curve”: verpakkingsfabrikanten en merken moeten doorgaan met het ontwikkelen en commercialiseren van innovaties op het gebied van recyclebare verpakkingen, zelfs als de mogelijkheden om deze te recyclen nog niet bestaan.

** Berekeningsbasis: gemiddelde besparing van 47,5 g verse vezels per bruine verpakking │1 sparrenboom = 670 kg verse vezels

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?