Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
HVAC-verdeler toont klanten technologische innovaties op eigen beurs
De nieuwe site van Engels in Malle opent nieuwe mogelijkheden voor de verdere uitbouw van het familiebedrijf.

HVAC-verdeler toont klanten technologische innovaties op eigen beurs

Bij Engels Group weten ze hoe ze een geslaagd evenement moeten organiseren. Getuige daarvan zijn de vele netwerkevents en de zogenaamde in house beurzen. Van 4 tot 7 maart nodigde de divisie Thermo Comfort van Engels Group, samen met verschillende partners, klanten uit voor de eerste editie van Bati@Home, een huisbeurs in de expohal op de eigen site in Malle. De klemtoon lag er op technologische innovaties, maar de klanten werden er ook verwend met pizza en een aantal lokale lekkernijen.

Divisie Thermo Comfort van Engels Group organiseerde voor het eerst de beurs Bati@Home op de eigen site in Malle.

In het verleden was Engels Group een vaste waarde op bouw- en renovatiebeurs BATIBOUW in Brussels Expo. Particulieren zijn echter niet langer een doelpubliek. De klemtoon ligt nu op de professionele klant. “Ons verhaal startte in 1927 met de elektrowinkel van grootvader Désiré Engels, die in de jaren 50 van de vorige eeuw door zijn zonen Edmond en Oscar tot een groothandel uitgebouwd werd. Mijn vader Jan en nonkel Marc activeerden en versnelden het diversificatiesproces,” vertelt Catherine Engels, de vierde generatie actief in het familiebedrijf. “We focussen vandaag op drie domeinen. Thermo Comfort richt zich als importeur en distributeur op de markt van hernieuwbare energie, verwarming, ventilatie en airconditioning, Engels Electro is een groothandel en aankooporganisatie voor huishoudapparatuur en met Engels Surfaces zijn we importeur en verdeler van solid surface, een duurzaam oppervlaktemateriaal voor onder meer aanrechten, werkbladen, wastafels en wandpanelen. Onze klanten zijn professionals uit verschillende sectoren: van keukenbouwers over loodgieters tot installateurs van zonnepanelen.”

De standen, opgesteld in een groot en uitnodigend ovaal, werden ingevuld door partners van de organisator.

HVAC-innovaties op eerste editie Bati@Home

Om die klanten een nog betere service te kunnen bieden, verhuisde Engels Group zowat twee jaar geleden naar een nieuwe stek in de industriezone van Malle met onder meer een showroom en een ruim en overzichtelijk magazijn. In drie afhaalcontainers kunnen klanten ook ’s avonds na de uren met behulp van een unieke code hun bestellingen afhalen. Op de site bevinden zich ook enkele loodsen en een voormalige blusvijver, die nu dienst doet als gezellige ontmoetingsplek – de familie Engels heeft er immers een ponton aangelegd waarop medewerkers kunnen lunchen of waar ze klanten of partners op een unieke wijze kunnen ontvangen.

“Onze nieuwe stek in Malle vormde het toneel voor de eerste editie van onze eigen beurs Bati@Home. De vier eerste letters staan voor bouwen aan technologische innovatie. In één van de loodsen creëerden we een beurshal met kwalitatief ingevulde standen van partners, opgesteld in een groot en uitnodigend ovaal,” licht Catherine Engels toe. “De standen werden ingevuld door partners van onze Thermo Comfort-divisie. Zo konden bezoekers kennismaken met de verwarmingsoplossingen van Dimplex, de warmtestralers van Frico, de warmtepompen van INNOVA, de airco’s en warmtepompen van LG, de airconditioningsystemen van Kaysun en de ultralichte e en -dunne zonnepanelen van Lightweight. En het werd duidelijk dat er voor elk probleem altijd een oplossing gevonden kan worden: een stille warmtepomp, ultradunne en flexibele zonnepanelen, zonnepanelen geïntegreerd in dakpannen of – leien of zelfs een digitaal beeldscherm met onzichtbaar ingebouwde airco. Helemaal op het einde van de hal integreerden we ook een auditorium waar bezoekers presentaties konden bijwonen.”

De bezoekers werden ook verwend met pizza en lokale lekkernijen, zoals trappist, gin en snoepgoed.

Bezoekers verwennen

Op Bati@Home konden bezoekers niet alleen genieten van innovatie oplossingen. Ze werden er ook op een andere manier in de watten gelegd: met pizza en streekproducten zoals trappist, gin en snoepgoed. “We voelen ons thuis in Malle en wilden de lokale handelaars steunen. Bovendien konden we op die manier onze klanten en partners nog eens extra verwennen,” aldus Catherine Engels af. “Dit event was een groot succes en dit smaakt naar meer.”

“Onze partners moeten echter niet wachten tot er een nieuwe beurs of ander evenement komt. Ze kunnen immers op afspraak samen met hun eindklant in onze showroom terecht. Daar staan onze deskundige medewerkers klaar om hen te adviseren en te helpen bij de juiste keuze van de  materialen. Op regelmatige tijdstippen organiseren we er ook commerciële en technische opleidingen. Onze partners en hun klanten staan bij ons steeds centraal”, besluit Catherine Engels.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?