Vakblad over installatietechniek, hvac, sanitair en elektriciteit
Mewa Textil-Service: een breed dienstenaanbod, persoonlijk advies en internationale expertise.

Mewa Textil-Service: een breed dienstenaanbod, persoonlijk advies en internationale expertise.

Waarom zou men tijd en middelen besteden aan de coördinatie van meerdere leveranciers, als het efficiënter kan? Het textieldienstverlenend bedrijf Mewa biedt zijn klanten een uitgebreid all-in-serviceaanbod. Dit omvat niet alleen de continue aanlevering van bedrijfstextiel, maar ook het milieuvriendelijk onderhoud en de verzorging ervan, evenals het verlenen van persoonlijk advies. Van kleinere ambachtelijke bedrijven tot grote industriële ondernemingen – Mewa levert beroeps- en beschermkleding, herbruikbare poetsdoeken, opvangmatten en onderdelenreinigers.

Geoptimaliseerde processen voor meer efficiëntie 

Wanneer men beroep doet op een professionele partner met ruimedienstverlening, levert dit een tijdsbesparing op, waardoor het management over meer tijd beschikt om zich te focussen op de kerntaken van het bedrijf. Ook de medewerkers ervaren meteen voordelen: zij zijn niet langer persoonlijk verantwoordelijk voor het onderhoud van de werkkleding, het controleren van voorraden van poetsdoeken of ander bedrijfstextiel of het onderhouden van onderdelenreinigers. Ook de administratieve lasten en logistieke uitdagingen worden geminimaliseerd. Het geheel resulteert vervolgens in een merkbare verlichting van het takenpakket voor alle betrokkenen.

Regionale nabijheid en digitale flexibiliteit 

Mewa combineert internationale expertise met een regionale aanwezigheid op 51 sites in Europa. De persoonlijke locale service wordt aangevuld met digitale oplossingen, zoals het klantenportaal “myMewa”, dat 24 op 7 ter beschikking is. Binnen dit portaal kunnen klanten bestellingen verifiëren of aanpassen en bijkomende wensen op elk gewenst tijdstip doorgeven aan hun contactpersonen. Voor wie de voorkeur geeft aan  een directe uitwisseling is ook de klantenservice telefonisch beschikbaar op werkdagen. “Onze kracht ligt in de combinatie van digitale toegankelijkheid en het persoonlijk contact. Zo garanderen we onze klanten efficiëntie en betrouwbaarheid”, legt Julien Vansantvoort uit, Administratief Directeur van de Mewa vestiging in Binche (BE), van waaruit lokale klanten al meer dan 50 jaar bediend worden.

Integratie van AI voor een nog ruimere dienstverlening 

Een recente innovatie van Mewa is het inzetten van AI voor het bepalen van de kledingmaten voor beroepskleding. Sinds 2024 ondersteunt een app-gestuurde lichaamsmeting de nauwkeurige bepaling van kledingmaten. Deze op artificiële intelligentie gebaseerde technologie zorgt voor een betere pasvorm van werk- en beschermkleding en bespaart tegelijkertijd waardevolle tijd. „Ons doel is het om de werklast voor onze klanten in elke stap te verlichten. Daarom zetten we kunstmatige intelligentie in waar deze ons zinvol ondersteunt“, aldus Julien Vansantvoort.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten